Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Mandag første februar åpnet Coop en pop up surdeigsbrødbutikk. Brødene må du enn så lenge bestille via Foodora, på grunn av korona.
Arnfinn Bye i Coop Industri forteller til Kampanje at surdeig har «tatt helt av» i Norge de siste årene, særlig nå som folk er så mye hjemme.
Pop up-konseptet skal bare vare en måned, som en reklamekampanje for de nye brødene matvarekjeden Coop skal ha i butikkene sine. Surdeigsbrød har lengre holdbarhet og har potensialet til å redusere matsvinn.
— Etterspørselen etter surdeig har vokst 30 prosent nå i januar. Det kan hende vi gjør en 2.0-versjon og har den i butikk også, forteller Bye.
I vinduet kan man se et stort glass med surdeig, og det er denne deigen som brukes til å lage brødene. Bye forteller at de både filmer og mater hver dag. Fredag 5. februar hadde de rundt 100 bestillinger på brød.
Plasseringen av butikkvinduet er nøye tenkt gjennom. I Bogstadveien er det som regel en del folk.
Direktesending kan sees her: SURDEIGEN i Bogstadveien
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.