Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
– Problemene omfatter både brukere i Oslo kommune og andre steder i landet. Det tar lengre tid enn vanlig å få besvart bruk av trygghetsalarmene, sier daglig leder Arvid Bakken i selskapet Cerium til VG.
Selskapet drifter alarmene for blant andre Oslo kommune og har ansvaret for 30.000 brukere som bruker trygghetsalarm.
Brukere som er rammet og som trenger akutt hjelp, må ta kontakt med lokal legevakt, bruke telefonnummer 116117 eller 113.
Trygghetsalarmen er en sensor som for eksempel kan bæres i et smykke rundt halsen eller håndleddet.
Alarmen er knyttet til en responstjeneste som kan formidle kontakt videre til hjemmetjenesten.
Hvis alarmen går, vil responstjenesten eller personell i kommunen rykke ut, uansett når på døgnet det er.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.