Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
DEBATT
Tenk deg følgende scenario:
En eldre kvinne med krykker ser fortvilet på den lange gaten der hun må parkere bilen sin flere kvartaler unna hjemmet. En småbarnsfar, med hendene fulle av handleposer og barneseter, kjemper seg gjennom trafikken fordi parkeringsplassen utenfor huset hans har blitt til en sykkelvei.
Dette er realiteten for mange av byens innbyggere dersom kommunen får gjennomført sin plan i Ullevålsveien.
Fremskrittspartiet mener at denne kampen mot bilen må ta slutt. Oslo kommunes beslutning om å fjerne 102 parkeringsplasser er ikke bare en uansvarlig prioritering, men en politikk som overkjører folks daglige behov.
Styreleder for Ullevålsveien 81 Arne Bjone har startet en underskriftskampanje mot forslaget.
Kommunen hevder at utvidelsen av sykkelveinettet er nødvendig for å forbedre trafikksikkerheten for myke trafikanter. Men hvorfor skal bilistene alltid være de som må vike? Det er allerede en utfordrende parkeringssituasjon i mange deler av Oslo.
Vi ser allerede resultatene av en overivrig sykkelpolitikk. Det er som om kommunen har glemt at ikke alle har muligheten til å sykle eller ta kollektivtransport. For mange er bilen en nødvendighet, ikke en luksus.
Fremskrittspartiet mener at Oslo kommune må slutte å presse gjennom slike tiltak uten å ta hensyn til byens innbyggere.
Dette er ikke et spørsmål om syklister mot bilister, men om å finne en balanse som ivaretar alles behov. Beboerne i Oslo fortjener bedre. De fortjener en by hvor det er plass til både sykler og biler, uten at noen må lide unødvendig.
FrP vil fortsette å kjempe for en fornuftig byutvikling som ivaretar alle innbyggernes behov, og vi oppfordrer Oslo kommune til å revurdere denne planen før den gjør uopprettelig skade.