Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Verdien på reklameavtalen mellom kommunalt eide Sporveien og den internasjonale reklamegiganten JCDecaux skal samlet være på over en milliard kroner, får VårtOslo opplyst.
— Avtalen løper fra neste år og i seks år fremover, med mulighet for forlengelse på ytterligere to år, opplyser daglig leder Inge Aasen i Sporveien Media.
JCDecaux er en av de aller største aktørene innen utendørs reklame, og hadde i fjor et resultat på over 132 millioner euro. Selskapet ble grunnlagt i Frankrike og har nærmere 10.000 ansatte.
— Vi er godt fornøyd med å kunne inngå avtale med JCDecaux Norway AS, som vant konkurransen, sier Inge Aasen.
— Gjennom avtalen sikrer vi videre innovasjon og utvikling av i forvaltningen av Norges største utendørsreklameavtale, sier han.
Ifølge Aasen er utendørsreklame en viktig bidragsyter til finansieringen av kollektivtilbudet i Oslo og deler av Viken.
— Annonseavtalen bidrar med viktige inntekter til forbedring av kollektivtransporten i Oslo-området, sier den daglige lederen i Sporveien Media i en pressemelding.
Det er Sporveiens datterselskap Sporveien Media AS som har ansvaret for forvaltning og drift av reklameinstallasjoner i tilknytning til trikk, T-bane, buss og båt i Oslo og deler av Viken.
— Overskuddet fra reklamesalget blir brukt til videreutvikling og styrking av kollektivtilbudet, sier Aasen.