Daglig leder Inge Aasen i Sporveien Media er ansvarlig for Norges mest lukrative reklamested: Alle Sporveiens trikker, T-baner, busser, stasjoner og holdeplasser.
Daglig leder Inge Aasen i Sporveien Media er ansvarlig for Norges mest lukrative reklamested: Alle Sporveiens trikker, T-baner, busser, stasjoner og holdeplasser.

Tidenes største reklameavtale her til lands: Sporveien inngår milliardkontrakt med JCDecaux

Når folk på trikk, buss og T-bane i Oslo løfter hodet fra mobilen, er det første som møter blikket landets mest attraktive reklameplass. Nå har Sporveien inngått en milliardkontrakt, som skal komme passasjerene til gode.

Publisert

Verdien på reklameavtalen mellom kommunalt eide Sporveien og den internasjonale reklamegiganten JCDecaux skal samlet være på over en milliard kroner, får VårtOslo opplyst.

— Avtalen løper fra neste år og i seks år fremover, med mulighet for forlengelse på ytterligere to år, opplyser daglig leder Inge Aasen i Sporveien Media.

— Viktige inntekter for kollektivtrafikken

JCDecaux er en av de aller største aktørene innen utendørs reklame, og hadde i fjor et resultat på over 132 millioner euro. Selskapet ble grunnlagt i Frankrike og har nærmere 10.000 ansatte. 

 — Vi er godt fornøyd med å kunne inngå avtale med JCDecaux Norway AS, som vant konkurransen, sier Inge Aasen.

Reklameplakater på trikkeholdeplassen ved Schous plass.
Reklameplakater på trikkeholdeplassen ved Schous plass.

  —  Gjennom avtalen sikrer vi videre innovasjon og utvikling av i forvaltningen av Norges største utendørsreklameavtale, sier han.

Ifølge Aasen er utendørsreklame en viktig bidragsyter til finansieringen av kollektivtilbudet i Oslo og deler av Viken.

— Overskudd skal styrke tilbudet

— Annonseavtalen bidrar med viktige inntekter til forbedring av kollektivtransporten i Oslo-området, sier den daglige lederen i Sporveien Media i en pressemelding.

Det er Sporveiens datterselskap Sporveien Media AS som har ansvaret for forvaltning og drift av reklameinstallasjoner i tilknytning til trikk, T-bane, buss og båt i Oslo og deler av Viken.

— Overskuddet fra reklamesalget blir brukt til videreutvikling og styrking av kollektivtilbudet, sier Aasen. 

Powered by Labrador CMS