Daglig leder ved Fryd, Fatih Kaya, forteller at skiltet vekker latter både blant gjester og ansatte. Her avbildet sammen med Anna Szweda.

Fryd på Løren: – Når kunder spør hvor toalettet er, peker vi på det grønne dass-skiltet

Folk reagerer med latter. – Vi er jo ikke en «fine dining»-restaurant, og et slikt morsomt element kan ha en positiv innvirkning på lokalet vårt.

Publisert

– Historien bak skiltet er å vise at hos oss heter det ikke «toalett», men «dass». Det er et grønt neonskilt med et budskap som er kort og presist, sier Fatih Kaya, daglig leder ved Fryd på Løren torg.

Etter å ha kommet over det i en bruktbutikk på Majorstua, har det nå prydet gastropuben i omtrent halvannet år. Dét til glede for flere av deres gjester.

– Positiv innvirkning

– Når kunder spør hvor toalettet er, svarer vi med hvor dassen er og peker på skiltet. Da reagerer de med latter, sier Kaya.

Plasseringen til Fryd på Løren torg.

Han forteller at også de ansatte synes det er gøy med det noe uhøytidelige skiltet.

– Vi er jo ikke en «fine dining»-restaurant, og et slikt morsomt element kan ha en positiv innvirkning på lokalet vårt.

Kaya har ikke sett noe tilsvarende hos noen andre. Fins det noen andre morsomme do-skilt i byen? Vi oppfordrer leserne til å sende sine bilder.

Powered by Labrador CMS