Egil Sundet (t.v.) og Ragnhild Grytten i Designindustrien overrekker Alexander Eskeland i Swims et bevis på at bedriften hans er årets merkevarebygger.

Frogner-gründer står bak årets merkevare

– I en stadig mer fremoverlent og spennende designindustri, skiller Swims seg ut i år. De har bygget en fascinerende merkevare, sier Egil Sundet i Designindustrien.

Publisert

Swims lager trendy regnbeskyttelse, blant annet regnstøvelen Dora, mokasinene Braided Lace Loafer og Swims klassiske kalosjer. Swims evner ifølge juryen å være trendy og urban, men samtidig tidløst og klassisk, noe som er et imponerende kunststykke.

– Det er en stor ære å vinne denne prisen. Den er en vitamininnsprøyting. Vi har akkurat kjøpt Swims tilbake fra amerikanske eiere, og fremover kommer det til å skje mye. Vi skal lage et enda tydeligere Swims-konsept, sier Alexander Eskeland, daglig leder i Swims i en pressemelding.

Swims vant Årets merkevarebygger. På bildene regnstøvelen Dora.

Et tøft år

2020 har likevel vært vanskelig å for Swims, ifølfge Eskeland.

– Dette har vært det tøffeste året i vår historie. I en tid der kunder ikke har kunnet betale oss og vi ikke har fått støtte fra verken bank eller statlige ordninger, har likviditeten vært et problem. Heldigvis har salget i Sverige og Norge reddet oss, sier han, ifølge en pressemelding.

Siden deres første kalosjer så dagens lys i 2006, har det skjedd mye for norske Swims. Kalosjene og resten av Swims-kolleksjonene selges i dag hos flere high end-butikker rundt om i verden.

Merket tar del i den italienske herremotemessen Pitti Uomo og selskapet tjener millioner, ifølge Hegnar. Swims hadde fem år i den ikoniske konseptbutikken Colette i Paris og finnes også i hjertet av Stockholm, ifølge Melk og Honning.

Powered by Labrador CMS