Gunerius får to tillegg til det eksisterende navnet neste år.

Kjøpesenter må bytte navn

– Gjør det enkelt for kundene å kjenne igjen, ifølge konsernsjef i Thon Gruppen, Kjetil Nilsen.

Publisert

Det ble tidligere i høst kjent at Oslo største kjøpesenter, Storo Storsenter, i Vitaminveien, kommer til å bytte navn i vinter – til Thon Senter Storo.

– Identiteten vår vil være den samme som tidligere, sa senterdirektør Unni Merethe Aasgaard den gang.

Flere navnebytter

Nå er det klart at ytterligere tre av Thon Gruppens kjøpesenter i Oslo også skal bytte navn.

Det gjelder Arkaden i Karl Johans gate, Gunerius i Storgata og Senter Syd Mortensrud i Lofsrudveien.

Thon Senter Arkaden blir kjøpesenteret i Karl Johans gate sitt nye navn.

De nye navnene blir henholdsvis Thon Senter Arkaden, Thon Senter Gunerius og Thon Senter Mortensrud.

Oversikten over alle kjøpesentrene som skifter navn og får Thon Senter først i navnet.

Det opplyser Thon Gruppen selv i en pressemelding der det heter at de nå samler alle sine egeneide kjøpesenter under én tydelig merkevare: Thon Senter.

Vil styrke posisjonen

Det er totalt 57 senter som får nytt navn landet over. Fra og med uke tre neste år får de første sentrene nye skilt med nytt navn på fasaden.

– Dette gjør oss tydeligere og mer gjenkjennelige for kunder, medarbeidere og samarbeidspartnere. Senterne har alltid vært en del av Thon, men nå gjør vi det også synlig utad, uttaler Øyvind Tronier Halvorsen, direktør kjøpesenter i Thon Gruppen.

– En felles merkevare gir oss større kraft i kampanjer, bedre kundeopplevelser og en sterkere posisjon i markedet, fortsetter han.

– Tydelig ramme

– Hvert Thon Senter skal fortsatt være det samme senteret. Dette handler ikke om å gjøre sentrene like, men om å samle dem i en tydelig ramme som gjør kjeden mer attraktiv og mer kraftfull samlet. Vi forener lokal kraft med nasjonal tyngde, forklarer Tronier Halvorsen.

– Kjøpesentrene våre står sterkt lokalt, men som kjede blir vi enda tydeligere. Et felles navn, Thon Senter, gjør det enkelt for kundene å kjenne oss igjen. Dette er en naturlig utvikling av noe som allerede fungerer godt, mener konsernsjef i Thon Gruppen, Kjetil Nilsen.

– Sentrene skal fortsatt være viktige møteplasser i lokalsamfunnene, nå med en tydeligere felles profil som løfter oss samlet, legger han til.

Powered by Labrador CMS