Nødetatene rykket tirsdag kveld ut til melding om brann i Etterstadgata.
Brannen skal ha oppstått i et skur, ikke i Sotakiosken slik det først var fryktet.
Ingen folk i bygget
Klokken 19.21 meldte politiet at nødetatene rykket ut til Etterstadgata 2 etter melding om brann i et bygg.
Det ble tidlig vurdert at det trolig ikke oppholdt seg folk i bygget. Kort tid senere opplyste politiet at brannfolkene var i gang.
- Brannvesenet er fremme på stedet, og jobber med slukkeinnsats, sa politiets operasjonsleder Øyvind Hammervold.
Røyken fra brannen i Etterstadgata var synlig fra langt hold.Foto: Heidi Bloin / Tipser
Mye røyk
Politiet meldte om en del røyk i området, noe som også var synlig fra langt hold. I deler av Etterstadgata og Strømsveien satte politiet også opp sperrebånd.
Omfanget av brannen og skadebildet var ved 19.30-tiden ikke kjent.
Rett etter klokken 20.00 kom imidlertid politiet med en oppdatering.
- Brannvesenet melder om kontroll på brannen, sa operasjonsleder Hammervold.
- Det er ikke mulig å si noe om hva som er årsaken til brannen. Politiet oppretter sak på forholdet, la han til.