Slike tomme felt (t.h.) møtte en ved forsøk på billettkjøp i Ruter-appen torsdag formiddag.

Tomme felt ved billettkjøp torsdag formiddag – dette svarer Ruter

– Beklager til de som opplevde ulemper, sier Ruters pressevakt.

Publisert

Bli varslet om siste nytt i VårtOslo-appen: Last ned for iPhone her og Android her!

Kollektivselskapet Ruter hadde torsdag formiddag problemer med sine tekniske løsninger rettet mot reisende.

Dette var beskjeden som kom opp ved forsøk på søk i reiseplanleggeren i Ruter-appen torsdag formiddag.

– Vi fikk varsel om at det var feil i appen og reiseplanleggeren klokken 10.38. Det jobbes med feilretting, opplyste pressevakt i Ruter, Øystein Dahl Johansen, til VårtOslo litt etter klokken 11.00.

– Billettkontrollen varslet

– Billettkontrollen er varslet om problemene med appen, var svaret på spørsmål om de tekniske utfordringene førte til at reisende reiste gratis så lenge billettkjøpsfunksjonen ikke fungerte som den skulle.

I appen var det litt før klokken 11.00 verken mulig å benytte reiseplanleggeren eller kjøpe billett. 

Også reiseplanleggeren på Ruters flunkende nye nettsider, som ble lansert mandag denne uken, så ut til å henge torsdag formiddag.

Tre «hoppende» prikker under søkefeltet som lastet i lang tid uten at innhold kom frem, var det man fikk opp ved søk på Ruters nye nettsider torsdag formiddag.

– Beklager

– Jeg skal ikke spekulere i om det har en sammenheng med de nye sidene. Jeg tviler på det. Dette er noe som skjer fra tid til annen, sa Ruters pressevakt til Avisa Oslo, som omtalte de tekniske utfordringene først.

– Der er den tekniske feilen rettet, og appen fungerer som den skal igjen. Beklager til de som opplevde ulemper knytte til feilen, opplyste Dahl Johansen til VårtOslo like før klokken 12.00.

Powered by Labrador CMS