Direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Ruter, Elisabeth Skarsbø Moen, er stolt over å kunne lansere det hun og kollektivselskapet mener gir «en kraftig forbedret brukeropplevelse».

Ruter med omfattende endring: – Vet at dette brukes av mange

Etter ti år med samme løsning, gjøres det endring fra mandag av.

Publisert

Bli varslet om siste nytt i VårtOslo-appen: Last ned for iPhone her og Android her!

Kollektivselskapet Ruters nettside, ruter.no, har nemlig fått ny drakt.

– Ved lunsjtider mandag 2. juni vil alle som besøker ruter.no bli møtt med en helt ny nettside. Du som bruker, vil kjenne igjen det visuelle uttrykket du er vant med i Ruter-appen og som du kjenner fra andre flater hvor du møter Ruter, heter det i en pressemelding fra Ruter.

– Er ivaretatt

Kollektivselskapet hevder grepet vil by på «en kraftig forbedret brukeropplevelse».

– De fleste funksjoner og all relevant informasjon er ivaretatt. Den mye brukte reiseplanleggeren finner du på forsiden som før, legges det til.

Ukentlig har ruter.no godt og vel 200 000 unike besøkende, ifølge selskapet selv, der de fleste brukere har som formål å planlegge en reise, få hjelp og kontakt eller oppdatere seg på avvik i kollektivtrafikken.

FØR OG ETTER: Øverst ser du hvordan nettsidene til Ruter så ut før endringen mandag. Under ser du hvordan nettsidene ser ut nå.

– Utdatert

– Vi vet at nettsidene våre brukes av mange i Oslo og Akershus daglig, og med de splitter nye sidene skal vi gi dem en mer helhetlig brukeropplevelse, uttaler Elisabeth Skarsbø Moen, direktør for kommunikasjon og samfunnskontakt i Ruter.

– Dagens nettsider er ti år gamle, og bygget på en utdatert publiseringsplattform. Et nytt ruter.no gir oss enda bedre mulighet til å få fram informasjon som er viktig for folks hverdag, forklarer hun videre.

Ruter største eier

Det omfattende digitale løftet, er det utviklere og designere i TET Digital som står bak, i tett samarbeid med kommunikasjon- og samfunnskontaktavdelingen i Ruter.

Ruter har størst eierandel i teknologiselskapet TET Digital, som er eid av flere kollektivselskaper i Norge.

TET Digital er et teknologiselskap hvor Ruter er den største eieren.

Skal bygges ut

– Det er veldig gledelig at vi har løst dette prosjektet innad i Ruter-familien. Nesten 70 prosent av alle kollektivreiser i Norge skjer gjennom digitale tjenester som TET leverer, så her har vi tilgang på den ypperste kompetansen på feltet, mener Skarsbø Moen.

Etter hvert vil også Ruters nye nettsider bygges ut ytterligere og få flere funksjoner.

– Vi ønsker blant annet at nettsiden skal gi en mer personlig opplevelse, lignende den kundene er vant til fra appen, men mer enn det kan jeg foreløpig ikke si, avslutter hun.

Det er ikke lenge side Ruter kunne melde om nok en nyvinning som TET Digital sto bak.

Det kan du lese mer om i saken under:

 

Powered by Labrador CMS