Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Beboerne på Sagene tester ut en egen postautomat der de får pakker og brev. Løsningen fra Posten kan være aktuell flere steder over hele Norge.
Posten jobber med flere nye løsninger for fremtidens postlevering. Målet er å skape gode og effektive leveranser i en tid hvor etterspørselen etter posttjenester endrer seg.
– Nordmenn kjøper mye på nett, men Norge er så vidt i startgropen av fremtidens handel. Netthandelen kommer fortsatt til å øke kraftig, og postautomaten kan bidra til rask hjemlevering, selv om du ikke er til stede, sier pressesjef John Eckhoff i Posten Norge i en pressemelding.
Postautomaten er felles for hele borettslaget. Postbudet leverer pakker og brev i en ledig luke og husstanden får en SMS-kode til å åpne korrekt luke i automaten. Postautomaten fylles med det beboerne i Sandakerveien 67 vanligvis får levert i postkassen eller må hente på Posten, unntatt leveranser som krever identifikasjon eller betaling.
– Postautomaten er veldig enkel å bruke. Under testperioden har vi gitt innspill og forslag til forbedringer, og de aller fleste er veldig positive til nyvinningen. Den gjør jo livet litt enklere, rett og slett, sier styreleder Torstein Brøto i borettslaget.
Posten vurderer å utvikle en robust postautomat som kan stå nær sagt hvor som helst i Norge. Testen skal i løpet av våren utvides til to nye borettslag i Oslo-området.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.