Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Sporveien forlenger sin samarbeidsavtale med Clear Channel med ytterligere to år frem til 2022. Clear Channel vil dermed fortsette å forvalte trafikkreklame knyttet til kollektivtrafikken i Oslo og Akershus.
Clear Channel varsler at selskapet vil ha fokus på videre utvikling av digitale formater også de neste årene, ifølge en pressemelding.
Antall reisende med kollektivtrafikken økte med over fire prosent i 2018, til totalt 387 millioner påstigninger, viser reisetall fra Ruter. Utendørsreklamen er en viktig del av finansieringen av både dagens og fremtidens kollektivtrafikk.
– Clear Channel har utviklet utendørsreklamen på en god måte gjennom avtaleperioden, og vi ser frem til å fortsette samarbeidet med å skape gode og relevante reklameprodukter også de neste årene, sier Inge Aasen, daglig leder i Sporveien Media.
– Vi er glade og stolte over at Sporveien ønsker et videre samarbeid med oss. Nå ser vi frem til å bruke relevant og god reklame for de reisende, sier Gunstein Hansen, etableringsdirektør i Clear Channel Norge.
Siden Clear Channel tok over ansvaret for utendørsreklamen for kollektivtrafikken i Oslo og Akershus, har reklameforvalteren satset stort på utbyggingen av digitale skjermer. Blant annet har Jernbanetorget, Stortinget og Nationaltheatret T-banestasjoner fått digitale storformater.
Reklameavtalen genererte 121 millioner kroner i inntekter til Sporveien og kollektivtrafikken i 2018.
Sporveien har ansvaret for all kollektivtrafikk med T-bane og trikk i Oslo-området og opererer også et stort antall av bussrutene i hovedstadsområdet. I tillegg eier og forvalter Sporveien alle stasjonene og holdeplassene samt all den skinnegående infrastrukturen.
– Nesten 8 av 10 som reiser kollektivt er mellom 15 og 49 år. Dette gir oss en nærmest unik mulighet til å nå de unge gjennom våre kanaler som få andre har mulighet til, sier Gunstein Hansen i Clear Channel.