– Tiltaket er viktig for å få etablert et sammenhengende
sykkelveinett i området, sier prosjektleder Jan Sverre Asmyr i bymiljøetaten. Prosjektet
starter opp i mai og skal være ferdig i 2024.
Det vil bli oppstart på to steder samtidig: I sør ved Thor
Olsens gate og i nord ved Colletts gate. Arbeidet vil fra disse punktene jobbe
seg mot krysset Ullevålsveien/Waldemar Thranes gate.
Slik ser Ullevålsveien ut i dag, sykkelfelt og bilparkeringer.Foto: Jan Sverre Asmyr
Opphøyde sykkelfelt3
Prosjektet skal etablere bredere fortau og opphøyde
sykkelfelt langs den kilometerlange strekningen. Dermed forsvinner gateparkeringen
på denne strekningen. Varelevering til butikkene skal ivaretas under hele anleggsperioden.
To lommeparker etableres ved Colletts gate og Schwensens
gate. Prosjektet vil derfor påvirke dagens taxiholdeplass i krysset
Ullevålsveien/Schwensens gate, som flyttes ut i Schwensens gate, sier bymiljøetaten i pressmeldingen.
Annonse
Videre skal bussholdeplassene oppgraderes. Det vil derfor være
behov for å flytte bussholdeplasser midlertidig.