Teknisk feil i Vy-appen og på nettsiden gjorde sitt til at enkelte kunder betalte langt mer enn de skulle for togreisen.
llustrasjonsfoto: Lise Åserud / NTB
Reisende betalte dobbel billettpris – ble ikke oppdaget på flere uker
– Det er noen kunder som har tatt kontakt med oss, fordi de har reagert på prisen.
Bli varslet om siste nytt i
VårtOslo-appen: Last ned for iPhone
her og Android
her!
En teknisk feil i Vy-appen og på nettsiden har ført til at nattogbilletter for reisende mellom Oslo og Stavanger har kostet dobbelt så mye som den opprinnelige prisen.
Feilen skal ha vart i to til tre uker, men er nå rettet, opplyser selskapet til TV 2.
Lagt inn dobbelt
– Det er noen kunder som har tatt kontakt med oss, fordi de har reagert på prisen for nattoget mellom Oslo og Stavanger, sier kommunikasjonsdirektør Siv Egger Westin i en e-post til kanalen.
– Prisen er for høy på grunn av en feil i appen, hvor prisen for sovekupé har blitt lagt inn dobbelt, utdyper hun.
Bes ta kontakt
Vy oppfordrer kunder som har kjøpt billett til dobbel pris om å ta kontakt med selskapet for å få refundert beløpet.
Feilen skal feilen bare ha rammet noen få kunder, ifølge togselskapet.