Regnbuefontenen ved Nationaltheatret om vinteren.
Regnbuefontenen mellom Nationaltheatret og Narvesen står på i minus ti grader.

– Uhm, hvem har skrudd på fontenen i ti minus

Ute er det iskaldt. Men ved Nationaltheatret står plutselig fontenen på full sprut. Hva skjer?

Publisert

Forbipasserende reagerer på at regnbuefontenen står på ved Nationaltheatret T-banestasjon.

VårtOslo spør bymiljøetaten om hva som skjer.

Presseansvarlig Monica T. Olsen svarer oss.

– Fontenen er fikset

– Fontenen ved Nationaltheatret har vært under rehabilitering, etter at det har vært lekkasjer og varmekabelen gikk i stykker.

– Nå er fontenen satt i drift igjen, det er bare noen småting som gjenstår som må tas til våren. Ulikt de fleste andre fontener i byen er dette en fontene som kan stå på også på vinteren, sier Olsen.

Powered by Labrador CMS