FOR-partileder Marielle Leraand frontet reklamekampanjen på Oslos T-baner.
Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
Hvem betalte den omstridte reklamen på T-banen? Nå lover partiet å si hvem som donerte pengene
Partiet For har i flere dager nektet å oppgi hvem som har finansiert reklamekampanjen på T-banen og på Oslo S, men skal gjøre det i kveldens Debatten på NRK.
Det opplyser programleder Fredrik Solvang på sin Instagram-konto.
Partiet Fred og rettferdighet (FOR) mener Norge ikke bør bidra med midler til krigføringen i Ukraina.
Prislapp 1,4 millioner
Siden 17. mai har det hengt reklameplakater i hovedstadens T-banevogner: «Nei til 85 milliarder til krig i Ukraina!».
Kampanjen har vekket sterke reaksjoner.
Mandag kveld opplyste partiet i en pressemelding at kampanjen avsluttes og begrunnet det med hærverk.
Ordinær pris for en slik kampanje er rundt 1,4 millioner kroner, men For har så langt bare rapportert inn 50.000 kroner i økonomiske bidrag.
Etter partiloven er fristen for å rapportere økonomiske bidrag i et valgår fire uker fra pengene er mottatt.
Mandag ble det klart at Partilovnemnda og PST vil se nærmere på saken.