Ruter måtte la folk reise gratis

Som følge av at billettsystemet var nede i en times tid torsdag ettermiddag, fikk ikke Ruter tatt betalt for billetter.

Publisert

Både i app og på Ruters nettside for billettkjøp ble kundene fra tidlig torsdag ettermiddag i 12.30-tiden møtt av flere feilmeldinger.

– Billettsalget i Ruter-appen er for øyeblikket dessverre nede av tekniske årsaker. Vi jobber med å rette feilen så raskt som mulig, uttalte kommunikasjonssjef Cathrine Myhren-Haugen i Ruter til VårtOslo like før klokken 13.00.

– I mellomtiden kan man reise uten billett på Ruters busser, trikker og T-baner den neste halvtimen. Kontrollørene er kjent med situasjonen, la hun til.

En halvtime senere, klokken 13.30, kunne kommunikasjonssjefen opplyse om at det igjen var mulig å kjøpe billett i Ruter-appen.

Årsaken til hvorfor billettsystemet var nede, er imidlertid ikke på det rene, ifølge Myhren-Haugen.

På tog og båt måtte reisende kjøpe billett hos salgsbetjening om bord uten ombordtillegg.

Det var Avisa Oslo som omtalte systemsvikten først.

Powered by Labrador CMS