Mest lest
Her kan du melde deg på VårtOslo sitt nyhetsbrev.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.
Både i app og på Ruters nettside for billettkjøp ble kundene fra tidlig torsdag ettermiddag i 12.30-tiden møtt av flere feilmeldinger.
– Billettsalget i Ruter-appen er for øyeblikket dessverre nede av tekniske årsaker. Vi jobber med å rette feilen så raskt som mulig, uttalte kommunikasjonssjef Cathrine Myhren-Haugen i Ruter til VårtOslo like før klokken 13.00.
– I mellomtiden kan man reise uten billett på Ruters busser, trikker og T-baner den neste halvtimen. Kontrollørene er kjent med situasjonen, la hun til.
En halvtime senere, klokken 13.30, kunne kommunikasjonssjefen opplyse om at det igjen var mulig å kjøpe billett i Ruter-appen.
Årsaken til hvorfor billettsystemet var nede, er imidlertid ikke på det rene, ifølge Myhren-Haugen.
På tog og båt måtte reisende kjøpe billett hos salgsbetjening om bord uten ombordtillegg.
Det var Avisa Oslo som omtalte systemsvikten først.
Vennligst fyllt ut skjemaet på denne siden for å motta gratis nyhetsbrev fra oss.