Full bilist uten gyldig førerkort krasjet i annen bil etter å ha kjørt på rødt
Politiet måtte rykke ut til Økernveien etter melding om et trafikkuhell mellom to biler i natt.
Det viste seg å være skader på bilene som gjorde at de måtte berges vekk.
– Det fremstår som at fører av den ene bilen har kjørt på rødt lys, og i tillegg er alkoholpåvirket og har ikke gyldig førerkort, utdypet operasjonsleder Anders Aas litt før klokken 01.00 natt til søndag.
Det ble ikke meldt om personskade.
Senere samme natt, litt over klokken halv tre, tok politiet kontroll på en annen bil. Den hadde kjørt i motgående retning på riksvei 4 fra Sinsenkrysset, i nordgående retning.
– Under kontroll av fører viser det seg at han er alkoholpåvirket. Fører vil bli anmeldt for forholdene, meldte Aas.