«byTiMo Concept Store holder dessverre stengt i noen dager
grunnet rigging til lagersalg», har det de siste dagene stått å lese på
inngangsdøra til det norske merket byTiMo, som har sin hovedbase i Bogstadveien
30A, med inngang fra Industrigata, på Majorstua.
Denne beskjeden har møtt kundene de siste dagene. Bildet er tatt mandag kveld.Foto: Ingri Valen Egeland
I vinduene vendt mot Bogstadveien har stablene med pappesker
vært synlig høye i lokalet innenfor, som tar opp store deler av andre etasje i
bygningen.
Rundt gatehjørnene
Grundige forberedelser kan også virke nødvendige, med tanke
på at køen gang på gang har strukket seg rundt hjørnene på blokka flere dager
på rad i forbindelse med lager- og vareprøvesalget som de siste årene har blitt
gjennomført to ganger årlig, i juni og i oktober.
Sist gang det var salg, i midten av juni, hadde de som sto
fremst i køen, stilt seg der fire timer før dørene åpnet.
Annonse
Å stille seg tidlig i
kø, var de første i rekken heller ikke alene om – én time før salgsstart
klokken 10.00 gikk køen nesten rundt to gatehjørner.
Slik så det ut da den enorme køen strakk seg både i deler av Industrigata, gjennom Dunkers gate og videre rundt hjørnet i Holmboes gate, mot Bogstadveien, i sommer.Arkivfoto: Ingri Valen Egeland
Denne gangen går
salget over seks dager, fra lørdag 25. oktober til torsdag 30. oktober.
– Vi føler oss utrolig heldige som får så mange besøkende på
disse salgene. Etterspørselen er enorm, og vi forventer flere tusen gjester
over de neste dagene, sa Elisa Mollatt – som er markedssjef i firmaet moren, Tine Mollatt, etablerte i 2004 – til VårtOslo i
oktober i fjor.
Mor og datter Tine (t.v.) og Elisa Mollatt driver byTiMo sammen.Arkivfoto: Ingri Valen Egeland
Da ble det populære salget holdt i midlertidige lokaler i Bygdøy allé.
byTiMo har så langt ikke besvart VårtOslos henvendelser i denne omgang.
I sosiale medier opplyser merket at det fylles på med varer
hver dag.
– For aller første gang finner du et nydelig utvalg av
tidligere byTiMo Home-kolleksjoner på vårt lager- og vareprøvesalg, heter det
her blant annet fra byTiMo.
På Facebook har, i skrivende stund, om lag 1500 uttrykt sin
interesse for arrangementet.
To butikker i Bogstadveien
Kjendisfavoritten byTiMo, særlig godt kjent for sine
feminine kjoler, har gjort internasjonal suksess og vokst i omfang siden
begynnelsen for over tjue år siden.
byTiMo har for øvrig ikke bare én, men to butikker med
adresse Bogstadveien. Den noe mindre byTiMo Boutique, holder til i nummer 25.
Driftsselskapet Ti-Mo AS står, ifølge Proff, oppført med 40 ansatte og en omsetning på 98,7
millioner kroner i fjor.
Dette er likevel en nedgang fra 113 millioner i 2023 og
119,8 millioner i 2022. I 2021 lå driftsinntektene på 83,4 millioner kroner.
byTiMo har også en mindre butikk i Bogstadveien 25 som de har god utsikt til fra hovedbasen i Bogstadveien 30A, som ligger i andre etasje i den grå bygningen på andre siden av veien.Arkivfoto: Ingri Valen Egeland