Titusenvis trekker til Ekebergsletta under Tons of Rock hver sommer.

Brannvesenet til Tons of Rock med tankbil etter vanntrøbbel

Stor etterspørsel, men lite vann å tilby, førte til at brannvesenet måtte bistå.

Publisert

På åpningsdagen onsdag oppsto det strømbrudd på festivalen Tons of Rock på Ekebergsletta. 

På dag to ble det nok en gang trøbbel, da lite trykk fra vannstasjonene førte til store vannkøer. 

Ved 19-tiden var brannvesenet fremme på festivalområdet, med en tankbil som skal romme 10.000 liter vann, skriver VG.

Når den er tom må brannvesenet dra, fylle på og kjøre tilbake til festivalen, het det videre.

– Uvanlig

– Vi står her med tankbil med vann, så da blir det vannforsyning, sier Arvid Nordstrand, vaktkommandør i 110-sentralen til avisen. 

Festivalsjef Jarle Kvåle oppfordret tidligere torsdag folk om å finne drikkestasjoner og få i seg nok vann, skriver TV 2, som omtalte saken først. Men nå er det altså litt trøbbel med vannforsyningen. 

– Kan ikke huske sist

Vaktkommandør Nordstrand sier det er uvanlig at brannvesenet må bistå med vannforsyning på festival.

– Jeg kan ikke huske at vi har bistått med det, sier han.

Siste dagen i mai meddelte festivalen, som er Norges største, at de for første gang var helt utsolgt, både for festivalpass og dagspass. 

Den siste uken har likevel W.A.S.P, Yungblud og Tom Morello måtte avlyse sitt Ekeberg-besøk.

Powered by Labrador CMS