Lyko vil høre fra folk som er oppdatert på de nyeste trendene innen hårpleie, hudpleie og sminke,Illustrasjon: Lyko
Svensk kosmetikk-kjede etablerer seg på Karl Johan og ansetter over tjue butikkmedarbeidere, frisører og hudpleiere
Den svenske kosmetikk-giganten Lyko satser stort når de i oktober åpner sin andre fysiske butikk i Norge, fordelt over 450 kvadratmeter i Karl Johans gate.
Fra før har skjønnhetsspesialisten etablert en butikk på Oslo City. Men til den nye butikken skal det ansettes over tjue butikkmedarbeidere, frisører og hudpleiere.
Markedssjef Aleksandra Dybdal-Holthe sier Lyko ønsker å gjøre de nye lokalene til et naturlig samlingspunkt for alle som er interessert i hår og kosmetikk.
– Beliggenheten på Karl Johan er midt i blinken. Her treffer vi Oslo-borgere og både norske og utenlandske turister, som alle vil kunne boltre seg i skjønnhetsprodukter, sier hun.
Markedssjef Aleksandra Dybdal-Holthe er begeistret for beliggenheten på Karl Johan.Foto: Lyko
Har tro på fysisk handel
Annonse
Grunnlegger Richard Lyko har stor tro på en fysisk butikk til i Oslo.
– Vi er helt overbevist om at butikkene er et godt supplement til netthandelen. Spesielt nå etter nesten et år med nedstengte butikker er det fantastisk å kunne gå i fysisk retail igjen, sier han.
– Det å gå inn i et skjønnhetsunivers og oppleve nye produkter ved å ta, føle, teste og lukte - det går ikke å gjenskape på nett på samme måte.
Utvider antall ansatte kraftig
Over butikken vil det bli kontorer for Lykos nye Norgesavdeling som i dag teller 13 stykker, men det er ingen tvil om at planen er å vokse ytterligere da lokalet rommer opptil 40 ansatte.
Grunnlegger Richard Lyko har stor tro på en fysisk butikk til i Oslo.Foto: Lyko
Lyko-konsernet sysselsetter nærmere 750 personer i dag, hvorav 23 i Oslo. Totalomsetningen i 2020 var på 1,6 millarder, hvorav Norge sto for 279 millioner.