Tag: Bilfritt Byliv

Bymiljøetaten: – Hærverk og lovbrudd. Kulturetaten: – Vellykket kunstprosjekt

Etter den franske kunstneren Clet Abrahams besøk i høst, ble 100 trafikkskilt i indre Oslo, fra Ullevål til Kampen, forvandlet til kunstverk. Svært mange...

Fontenen Jorden og Solen på sjøsiden av Oslo S skal endelig få nytt liv

Skulpturen og fontenen Solen og Jorden var opprinnelig en gave fra Den norske Amerikalinjen til Oslo by i 1936. Det er kunstneren Ørnulf Bast...

Ytterligere 250 p-plasser fjernes i sentrum: – Nå må det bli lettere å få...

På det siste bystyremøtet før sommeren vedtok samtlige partier unntatt Frp å fjerne omlag 250 p-plasser i Oslo sentrum. Fjerningen av p-plassene er en...

— Bompenger kan ramme urettferdig. Det tas ikke hensyn til folks inntekt

Kampen mot bompenger har blusset opp over hele landet. Fra Jæren til Oslo samles folk i protest mot nye bomringer og økte bompenger. Bompenger kan...

— Bompenger er arbeiderforakt

Fremskrittspartiet ønsker å fjerne alle bomstasjonene og sier ja til friheten som bilen gir til osloborgere. Det er ingen hemmelighet at bompenger rammer de med...

– Slik ødelegger du et kvartal på Karl Johan

Burger King åpnet sin tre-etasjers flaggskip-restaurant i februar. Med dette grepet sluttet de mest spennende og innovative kjedekonseptene å være interessert i lokaler her....

Deichman slår leir på Stortorget. Åpner utendørsbibliotek som flyttes rundt i byen i sommer

-- Deichman skal være der menneskene er, og vi håper at Camp Deichman vil gi flere oslofolk en hyggelig mulighet til å stifte bekjentskap...

Dronningens gate fylt opp av folk og boder. Vårfest feiret at første gate i...

-- Denne delen av sentrum har et enormt ubrukt potensial og denne nye fine versjonen av Dronningens gate kommer til å bidra til at...

— Nok er nok, bomringen må vekk!!

Alt ble feil etter 1. oktober 2017: Alt gikk den veien de fleste ønsker før 1. oktober 2017. Bilister som hadde mulighet byttet til elbil...

Elbilsalget i både Oslo og Norge slår alle rekorder

Nær åtte av ti nye biler som ble solgt i hovedstaden i første halvdel av mars var elbiler. Det er E24 som skriver om de...

– Et byliv kan ikke vedtas av et byråd

Det har utviklet seg en kultur i Oslo kommune at store politiske prosjekter blir besluttet, men gjennomføringen skyves nedover i linjen. Her er vi ved...

— Bilfritt byliv er byrådets grensemur. Stenger folk ute fra sentrum

I følge trafikkmålinger kommunen selv bestilte, førte etableringen av sykkelfelt i Eilert Sundts gate til mer tungtrafikk, høyere hastighet og færre syklister. Samtidig viser...